EN PL
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
Przed 2018

ZGROMADZENIA WSPÓLNIKÓW, WALNE ZGROMADZENIA
Jak co roku zespół Trenda Group wsparł Klientów przy zamknięciu roku obrotowego. Pomogliśmy w przygotowaniu, przeprowadzeniu i reprezentowaliśmy naszych Klientów na ponad 10 zwyczajnych zgromadzeniach zamykających rok 2023 (również tych spółek, w których relacje pomiędzy wspólnikami można rzecz, że są napięte).

Wsparcie przy zamknięciu roku obrotowego nie oznacza jednak wyłącznie pomoc przy zgromadzeniach, ale oznacza również doradztwo przy:

  • kwestiach związanych z wypłatą dywidend lub pozostawienia ich w spółkach w takich formach, aby nie wygenerować zbędnych kosztów (w tym podatkowych),
  • sprawach podatkowych, jak choćby konieczność potrącenia podatku u źródła (WHT),
  • sporządzaniu opinii biegłych rewidentów.

Dalej aktywnie działamy w opisanym powyżej zakresie, dla tych Klientów, którzy przykładowo ze względu na sezonowość swojej działalności zmienili rok obrotowy, odróżniając go od roku kalendarzowego.


COMPLIANCE, DUE DILIGENCE – BRANŻA MEDTECH, MED E-COMMERCE, PRODUKTY MEDYCZNE
W roku 2024 Trenda Group realizowała kompleksowy projekt compliance dla międzynarodowej grupy kapitałowej z sektora medycznego. Zadaniem interdyscyplinarnego zespołu prawników było przeprowadzenie wszechstronnego badania due diligence, które obejmowało m.in. sprawy korporacyjne, kluczowe umowy, zatrudnienie i współpracę, własność intelektualną, IT, postępowania sądowe oraz ochronę danych osobowych.

Etap badawczy zakończył się opracowaniem raportu, który zawierał ustrukturyzowany przegląd działalności gospodarczej, uwzględniając zidentyfikowane ryzyka i nieprawidłowości. Następnie zespół Trenda Group przystąpiŁ do implementacji, której celem było skorygowanie wykrytych uchybień. W ramach działań kancelarii zrealizowano m.in.:

  • opracowanie regulaminów organów spółki oraz regulaminów postępowań, jak i dostosowanie międzynarodowego kodeksu etycznego,
  • poprawę i dostosowanie wzorów umów dotyczących zatrudnienia i współpracy, w tym redakcjęregulaminu pracy zdalnej,
  • zabezpieczenie transferu praw autorskich, w tym aneksowanie umów dotyczących kluczowych obszarów własności intelektualnej oraz praw do domen internetowych,
  • stworzenie i uzupełnienie dokumentacji RODO,
  • opracowanie wewnętrznej procedury zgłaszania naruszeń prawa oraz działań następczych (sygnaliści).

TRANSAKCJE – POROZUMIENIE WSPÓLNIKÓW Z BRANŻY IT/MARKETING, SPRZEDAŻ UDZIAŁÓW
Projekt obejmował ciekawy stan faktyczny. Dwie spółki kapitałowe posiadały tożsamy skład właścicielski. Podmioty prowadziły częściowo pokrywającą się działalność gospodarczą, głównie związaną z oprogramowaniem oraz kampaniami digital.

Wspólnicy postanowili rozejść się i podzielić biznes.

W ramach projektu wsparliśmy Klientów poprzez przygotowanie porozumienia wspólników obejmującego w szczególności następujące zagadnienia:

  • licencja znaku towarowego oraz zasady korzystania z nazwy (firmy) przez jedną ze spółek;
  • zasady korzystania z domen internetowych i mediów społecznościowych;
  • dalsze zatrudnienie pracowników;
  • podział klientów, uregulowanie kwestii zakazu konkurencji.

Poza powyższym porozumieniem prawnicy Kancelarii sporządzili umowy sprzedaży udziałów oraz przygotowali odpowiednie zgody korporacyjne. Następnie złożono wniosek do sądu rejestrowego o wpis zmian do KRS.


TRANSAKCJE – SPRZEDAŻ UDZIAŁÓW PRACOWNICZYCH
W ramach projektu wsparliśmy co-founderów polskiej spółki kapitałowej w procesie dystrubucji udziałów na rzecz długoletniego pracownika.

Projekt zakładał:

  • przygotowanie warunkowych umów sprzedaży udziałów oraz odpowiednich zgód korporacyjnych,
  • doradztwo strategiczne w zakresie wyboru sposobu dystrybucji udziałów oraz zabezpieczenia wspólników przed przedwczesną/niekontrolowaną dalszą sprzedażą udziałów pracowniczych,
  • analizę i przygotowanie dokumentacji: sporządzenie nowej umowy spółki zawierającej między innymi mechanizm lock-up oraz prawo pierwokupu.
  • sporządzono porozumienia wspólników regulujące kwestie zakazu konkurencji,
  • złożenie wniosku do sądu rejestrowego o wpis zmian do KRS. Przy okazji transakcji dokonano zmian w organach spółki oraz zasad reprezentacji.

SPORY – NABYCIE UDZIAŁÓW W SPÓŁCE Z O.O.
Branża: IT
Projekt: sprawa dotycząca nabycia udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie umowy powiernictwa z elementami umowy inwestycyjnej
Działania: reprezentacja Klienta w procesie zakończonym korzystnym wyrokiem przed Sądem Okręgowym w Warszawie


TRANSAKCJA – ZAKOŃCZENIE SPORU KORPORACYJNEGO
Branża: FMCG
Projekt: wsparcie Klienta w ramach sporu korporacyjnego opartego o niekorzystnie skonstruowaną treść umowy spółki, w ramach której większość kwalifikowaną została tak ukształtowana, że przyjęła charakter niekorzystny dla wspólników, których głosy stanowiły większość na zgromadzeniu wspólników
Działania: opracowanie strategicznego podejścia do postępowania, reprezentowanie Klientów na zgromadzeniach wspólników, opracowanie taktyki i negocjowanie kluczowych dokumentów transakcyjnych


TRANSAKCJA
Branża: fundusze VC, biotechnologiczna
Projekt: zawarcie przez wehikuł inwestora umowy inwestycyjnej ze spółką posiadającą liczny profesjonalny akcjonariat. Umowa ta zakładała wejście kapitałowe inwestora do spółki holdingowej z szeregiem rozwiązań stosowanych w tego typu umowach (jak gwarancje ziszczenia się określonych okoliczności, drag i tag along, zobowiązanie typu lock-up). Wartość transakcji 20 mln PLN.
Działania: przygotowanie dokumentów transakcyjnych i ich negocjowanie.